2006/10/10

Händer lite nu

Regeringen på Lejonbacken

Nu har det gått några dagar sen den nya regeringen har presenterats. Det är ju så läckert! En borgerlig regering men många nya och bekanta ansikten. Jag är övertygad om att de kommer att göra ett galant jobb under denna fyraårsperiod. Många utmaningar finns det och många som har förhoppningar. Hör det redan på möten man går på; "vi får se vad den nya regeringen gör för en ändring behövs".
Jag följer även mågra av våra nya riksdagsledamöters bloggar. Det är så kul att se vad de gör och hur deras vardag har blivit. Jag önskar Er all lycka till.
Ang regeringen och nya namn att lära sig. När jag gick på Segersta skola i låg- och mellanstadiet så hade vi alltid innan föra första lektion högläsning ur DN. Vår lärare läst ur DN och vi skrev så mkt vi kunde i vår Aktuellt-bok. Fredagen började med ett prov om vad som hänt under den gågna veckan. För mig är fortfarande Sten Andersson utrikesminister och Kjell-Olof Feldt finansminster.

Jag håller på att ge mig in djungeln kring a-kassa, arbetsförmedling och jobbsökande. Jag hoppas oxå mkt på den nya regeringen och att det ska öppna sig rätt så snart. Det blidde inget av den intervju jag var på förra veckan - men det stundar nya :)

Anders W Jonsson har blivit samordnare för Centerpartiet frågor kring socialdepartementet i stadsrådsberedningen i Rosenbad. Jätte roligt! Jag unnar verkligen Anders det. Även om jag hade hoppats att han skulle sitta i riksdagen nu så får han ändå jobba med politik på heltid.

I Bollnäs är fortfarande majoritetsförhållandena oklara - men förhandlingar pågår som Du säkert förstår. Kan säkert kommentera det längre fram. Ljusnan har idag en ledare kring detta.

Nordkorea har provsprängt kärnvapen - det skärmmer mig. Jag hoppas det går att finna en lösning kring detta. Det är, som DNs Ledare skriver idag, ett nedslag mot den nedrustning som har varit.

På återbloggande
/Karin