2006/09/26

Officiellt arbetssökande

Idag har jag gjort något jag aldrig gjort tidigare; jag har varit in på Arbetsförmedlingen i Bollnäs och anmält mig som arbetssökande. Pga av studier och tillfälliga jobb har jag inte behövt gått dit tidigare - men idag var det dags. Så om en vecka ska jag dig på ett möte och sedan ska jag gå en introduktionsvecka. Måttligt spännande.

Så vad söker jag för jobb? Jag är snart färdig ekonom med inriktning organisation och marknadsföring. Så det vore jätte kul att få jobba med organisationsutveckling, stöd och utbildning osv. Då jag har ett brinnande intresse för just politik så vore det självklart roligt att förena lite nytta med nöje.

Om Du som läser denna blogg har några tips på jobb jag kan söka så hör gärna av Dig!

Nu väntar alliansmöte för barn-och utbildningsnämnden inför vårt nämndsmöte på torsdag; budget och skolpeng är de stora frågoran. Sedan bär det av söderut till Gävle för att umgås m Jesper och rensa ut lite saker ur lägenheten innan jag imorgonkväll åker norrut igen för nämndsmötet.

/Karin