2006/09/23

Klart i Bollnäs...nästan

Igår förmiddag blev det färdigräknat i Bollnäs. Vi behöll våra 13 mandat och jag tog därmed sista platsen för oss i fullmäktige. Tack alla som kryssat mig, både i kommunfullmäktigevalet och i riksdagsvalet. Jag vill även skicka ett STORT grattis till Magnus Andersson som via kryss kom upp från sin fjärde plats till en förtjänt andra plats. Det är Du värd Magnus - Du har jobbat hårt för att sprida Centerpartiets politik och synts mkt utåt. Även om riksdagen var hans mål - så hoppas jag att detta gläjder upp!

Vidare så blev det klart i går att Sverigedemokraterna även tar ett mandat i Bollnäs. Även om man inte gillar allt i bland så är de demokratiskt valda dit av 361 personer i Bollnäs som tycker att SD företräder de bäst. Dock ställer jag inte alls upp på deras politik och värderingar som står för ett stort utanförskaps-tänk. Men det ska bli spänannde att ta debatten med den i KF.

Detta innebär även en stor press på sjukvårdspartiet som Nu har fått en vågmästarroll. I och med att SD tog mandatet av S så skulle SVP välja att samarbeta med S, V och Mp så ger de SD en vågmästarroll i fullmäktige. Det tror jag alla vill slippa.

Jag vill välkomna SVP till den borgerliga alliansen, där vi kan bilda en betryggande majoritet i Bollnäs Kommun bestående av fem partier. Jag har inga som hellst svårgiheter att samarbeta med SVP och det tror jag inte någon annan har heller. Nu har vi dessutom draghjälp av en borgerlig regering som kommer att underlätta mkt i Bollnäs.

/Karin

1 Comments:

Blogger Anna Johansson said...

Grattis till fullmäktigeplatsen. Synd att ni fick in SD hos er också.

8:46 fm  

Skicka en kommentar

<< Home