2006/10/02

Tebax

Söndagkväll vid 21-tiden rullade tåget från Östersund in i Gävle. Det var en jätte trevlig helg uppe hos syster o hennes sambo. Jag och Jesper bodde på hotell i och med att syrran har två katter och Jesper är allergisk. I fredags var vi ut och såg Marit Bergman - jag är impad över hennes show och det var jätte bra! Under lördagen gick vi på stan och sen hade syrran inflyttningsfest. 18 personer röjde loss i deras lgh på ca 70 kvm - varför hamnar alla ändå i köket?

De var kul och komma iväg lite. Men nu är det åter till vardagen. Jag ska snart gå till arbetsförmedlingen för att bli överförd till Gävle från Bollnäs - lite lämpligare. Att låna mamma o pappas bil för att vara på Datorteket på Heden i Bollnäs en vecka kändes inte så lämpligt. Men i fredags blev jag kallad på en jobbintervju i alla fall - så nu ska jag ladda lite i veckan inför det. Vidare så vet vi inte vilka som ska styra i Bollnäs efter valet. Men jag tror att vi vet inom kort i alla fall - spännande är det.
Jag har oxå fått en liten egen arbetsplats här hemma hos Jesper - så jag inte ockuperar hans dator :)

I natt våldtogs en tjej här i Gävle i tunneln mot Öster - läskigt. Vi gick där nga timmar tidigare. Jag blir så grymt äcklad och arg över detta. Vi tjejer, eller killar för den delen, ska inte behöva vara rädd för att i väljer att ta en viss väg eller inte. Det ska inte heller spela ngn roll vad vi har för kläder på oss. Det är helt sjukt.

/Karin