2005/06/02

Bokutmaning

Jag har blivit bokutmanad av Magnus Andersson. Så jag ska ge mig på att besvara dem då...

Antal böcker jag äger?
Här i lägenheten är det en hylla med två rader. Sen finns det säkert 2-4 banankartonger med böcker förvarade. Så det har blivit några...

Senaste boken jag köpte?
Äganderätten i Sverige av Göran Skogh - kursbok i Rättsekonomi (tenta imorgon..eh, idag)

Senaste boken jag läste?
Äganderätten i Sverige av Göran Skogh. Om man bortser från kurslitteratur så var det Anne Holts Det som tillhör mig - rekommenderas varmt!

Fem böcker som betyder mycket för mig:
Oj..alltså jag vet inte...men
  • Hemkunskapsboken: Recepten från högstadiet håller än..
  • Istället för en blomma: kanske inte en bok-bok, men många tänkvärda citat.
  • Svergies Rikes Lag: Ngt alla borde ha i bokhylla. Man vet aldrig när man behöver den
  • Henning Mankells böcker om Kurt Wallander: Jag älskar kriminalromaner.
  • Engelsk-svensk ordbok: har hjälpt mig genom USA-resor genom tiderna och den behövs ibland..vetenskapliga artiklar kan va lite kluriga.

Fem bloggare jag vill se svara på dessa frågor:
Eva Olofsson, Sofia Karlsson, Sofia Carlsson, Martin Lönnstam, Jonas Larsson.

Tack för mig!

/KA