2006/12/06

Lite blandat

Öppnade precis detta bloggfönster för jag hade ngt att tillföra...men det måste ha blåst bort. Får ta att nämna nga andra saker då.

- Var in på AF igår igen för att boka en sökandresa till en intervju. Då såg hon min Centerknapp. Innan jag skulle gå så blev jag lite påhoppad om alliansen politik. Jag fann mig inte riktigt i diskussionen men sa att "vi plockar ju bort det som riksdagen har infört". Hon sa även att arbetslösheten ökat " ja, men de har ju funnits innan" menade jag..."ja det har de ju - fast då har de varit dolda" sa handläggaren tillbaka.
Blev bara spå paff att de hoppade på mig. Men de känner väl en ovisshet som man kan göra vid organisationsförändringar. Att de inte ser möjligheterna istället. En möjlighet att ändra om sin organisatio där fokus blir på de arbetssökande där resurser läggs på de (oss) för att hitta ett jobb.

- Såg Argument igår där Annie Johansson pratade om författarpeng. Helt sjuk tycker jag att 188 författare från 161 000 om år. Detta för att kunna ha en bredd på kulturen då deras verk kanske inte köps i den utsträckning som t ex Liza Marklund. Men varför ska mina skattepengar gå till kultur som varken jag, o inte ngn annan heller, köper? Jätte konstigt tycker jag.

- Sen är det tråkigt att Prinsessan Lilian inte får vara med vid Nobelfesten bankett. Synd tycker jag..

Over n' out

/Karin

1 Comments:

Blogger Markus "LAKE" Berglund said...

Jag har haft lite samma diskussion med min handläggare. Han höll ett litet föredrag för alla som han handledde för att informera oss om de nya regler som ska börja gälla nästa år.

Han var ganska raljant när han pratade om den nya regeringens politik, men jag förstår honom. Tänk dig själv att få i uppdrag att prata med 50 personer och informera dem om hur det ska fungera och sedan inte få några klara besked själv, om hur det egentligen ska gå till. Tufft jobb...

5:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home