2006/11/25

Operainvigd

Så, nu har jag kommit åter från Sthlm. Igår var jag, Ida, Therése, Lisa och Kristin på Kungliga Operan och såg Trollflöjten. Jag har aldrig varit på opera så det var verkligen jätte spännande. Jag fick detta i födelsedagspresent av de - var lite schalur på detta då jag aldrig fick nn prisuppgift på biljetten. Tack så mkt brudar - d va verkligen en upplevelse.

Operan var iaf lättsam. När man hör opera tänker man ju tungt, fattar inget, hör inget osv. Men detta var lättsamt och man både hörde och förstod. Den var ju oxå på svenska så det underlättade väldigt mkt. Det var mkt komik, talad dialog. Musiken var oxå bra. Mäktigast var arian Nattens Drotting. (Tankarna föde en till meloifestivalen där den arian var med i en låt får massa år sedan "Sjung för mig på rigodegoletto.....") Jag rös. Det var mäktigt. Papapapageno känner man oxå igen.

Opera blir det fler gånger hoppas jag. Carmen vore en opera att se. Får se om och när den kommer.

Idag blev det FS-möte samt ett gemensamt möte mellan Centerstudenter och CUF. Nu ikväll stundar födelsedagsfest hos Stina. Fullt upp :)

/Karin

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men hejsan på dig Karin! Vet inte hur jag kom in på din blogg men befann mig plötsligt på en sida med ett foto på dig! Skumt. Minns du mig? Marie...var med i utskottet ett tag, csn bla. Hoppas allt e bra! Ha det!

3:31 em  
Blogger Karin Andersson said...

Hej Marie!! Va kul att Du hitta hit! Hoppas allt e bra med Dig?! Va har du hamnat nu då?
Vi hörs!!

10:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home