2006/11/24

Debut

Ikväll ska jag göra något spännande! Jag och några av mina tjejkompisar i Sthlm ska styra kosan mot Kungliga Operan för att se Trollflöjten.

Die Zauberflöte, s om den egentligen heter, är skriven av Mozart 1791. Den är en vandring genom eld och vatten mot mänsklig fullkomlighet. Den är ett sångspel, det vill säga en sorts mellanting mellan komisk opera och operett med mycket talad dialog.

Den mest kända arian är Nattens Drottning.

Som sagt, det ska bli spännande att göra operadebut ikväll. Som tur är så spelas den på svenska :)

Jag hoppas även att det inte blir nga problem med tågen ner till Sthlm. Har ju varit ngt elfel i Uppsala.

/Karin

3 Comments:

Blogger Grynet said...

Hoppas att du kom ner i tid, för min del var det kört. Skulle åka från Uppsala med 12.19 tåget, INSTÄLLT. Efter två timmar fick jag åka med SJ,gratis, tack SJ för att de kunde sköta sig för engångs skull!
Hoppas att operan var en upplevelse hade själv velat gått på opera. Verkar så mäktigt.
Hoppas att du för övrigt mår bra! Kram

10:54 fm  
Anonymous Anonym said...

Nice med opera. Jag hat varit en gång. Eag förstod inte handlingen, men det var en härlig upplevelse i alla fall.
/asÅ

12:45 em  
Blogger Karin Andersson said...

Johanna - tåget gick i tid och jag kom till Sthlm typ 10 min sen. Va konstigt att ditt inte gick - mitt gick nämligen 12:08!

Åsa & Johanna: Operan va jätte bra Lite lagom sådär. Mkt prat, och att den var på svenska. Mkt humor o roligt. Det var verkligen folkligt. Som en musikal nästan...fast liten anna sång då. Arian Nattens Drottning är verkligen mäktig.

/KA

4:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home