2006/11/08

Mot Helsingfors

Om dryga en timme går bussen mot Silja terminalen och båten mot Helsingfors. Det är jag o Jesper som ska ut på en liten tur på havet och turista i Helsingfors imorgon. Bussen till Sthlm får jag åka själv då Jesper ansluter i Sthlm efter att ha varit i Vänersborg på jobbintervju.

Det ska bli jätte trevligt o mysigt att komma iväg lite; umgås med varandra, äta god mat och dricka ngt gott samt få en titt på Helsingfors. Släppa allt va politik och jobbsökande heter här hemma och hämta lite krafter.

Det är fjärde resan inom ett år. Måste ha gått inflation i båtresor hos mig nu eller så åker jag igen det jag missat. Jag har laddat ut med åksjukepiller utifall det skulle blåsa för mkt. Men det hoppas jag att det inte gör. Lite får man ju räkna med.

På återseende på fredag!

/Karin