2006/12/10

Insändare, AMS och Fuglesang

Sitter nu och mumsar på lite choklad jag fick idag. Gävleborgs CUF hade en Ung&Grön kurs och jag var inbjuden som föreläsare. Jag berättade hur man skriver en insändare. Jätte kul att få föreläsa tycker jag. Nu ska jag hålla koll framöver om jag ser ngn insändare av dem i tidningarna - jag gav de nämligen ett uppdrag.

Igår rapporterades att en åtgärd hos Arbetsförmedlingen skulle tas bort. Nämligen den där invandrade läkare fick läsa svenska för att sedan kunna börja jobba inom vården. Arbetsförmedlingen säger att det är regeringen som plockar bort detta. Fast det är ju helt fel. Det är Arbetsförmedlingen själv som tagit beslut att lägga ner den. Anslaget till AMS har ju skurits ner väldigt mkt för att pengar ska satsas på rätt saker. AMS måste ju disponera om - men vad de väljer att lägga ner det avgör AMS. Så det är fel att skälla på regeringen i denna fråga.

ÄNTLIGEN! Nu har Fuglesang fått starta sin rymdresa. Jag trodde inte att d skulle komma iväg i natt heller så jag gick inte upp o kollade på detta. Så här i efterhand skulle man kanske ha gjort det. Men jag antar att det går att se på andra ställen :)

/Karin, som drar norrut nu