2006/09/07

Debatten avklarad

Lite trött så här på eftermiddagen efter den tidiga morgonen - 4:15, samtidigt som DN kom, slog jag upp mina blå för att cykla till Skottes Musikteater för debatt.
Debatten gick väl så där. Det var diskussioner kring demokrati, representativiteten, folkomrösningar, valfrihet, personvalssystemet. Jag pratade om att maten ska utgå från Dig, att vi i Centerpartiet vill bygga Sverige enligt federalismens prinicper där maten skickas nedifrån och upp.

Debatten kommer läggas ut ämnesvis på www.sr.se/gavleborg senare - så då kan Du lyssna om Du vill.

För övrigt tycker jag det är tråkigt vilket skruv den politiska debatten nu har tagit. Det är svårt att komma ut med ngt annat än Fp-s intrång i SAPnet. Jag hoppas att Fp lagt allt på bordet och att polisen kan utreda detta så vi kan återgå till det som denna valrörelse handlar om; hur vi får fart på Sverige, hur jobb skapas, skolan och omsorgen. Men nog är det lite konstigt att detta släpps så nära inpå valdagen när så månag nu vetat om detta sedan i mars - takik? Ja, vem vet. Jag hoppas att de etablerade partierna inte förlorar på detta - för det kan öppna ut för missnöjsespartier och mörkerkrafter i den svenska politiken att komma in beslutande församlingar.
Det blir en spännande utfrågning av Lars Lejonborg ikväll.

/KA