2005/06/26

Sommar!

Det känns att sommaren är här - och jag spenderar mindre och mindre tid vid datorn.

Partistämman var oerhört lyckad. Det kändes helt rätt att vara i Stockholm och få visa att C är ett parti att räkna med. 5000 personer gick i Rikstingståget genom stan och arrangemanget i Humlegården med tal från Fredrick Federley och Maud och däremellan rockade alla loss med livebandet.
Vissa av besluten kan ju ifrågasättas. CHF fick nästan inte igenom någonting. Det är synd att partistämman valde att gå ifrån grundtryggheten (med 2 rösters övervikt), att högskolestyrelsernas förordanden av allmänna intressen fortfarande ska ligga hos regeringen. Det har varit mkt skriverier kring kärnkraften. Visst, jag tyckte att ungdomsförbundets linje är bra. Dock så kan jag tycka att skillnaden mellan partiet och CUF inte är så stor. Läser man lite mellan raderna kan det införstå i partiets linje - iaf ser jag det så.

Vi kände oss all kaxiga, på g och peppade när vi lämnade stämman. Så nu hoppas jag det visar sig i opinionssiffrorna oxå!

En annan rolig sak var att jag lyckades värva min kompis till partiet. Varsegod Stockholm stad!

Midsommar firades i Rättvik. Första gången i Dalarna och det är ju tydligen där man ska vara på midsommar...o d va mkt folk där kan jag lova. Trevlig afton med sill och grillning. Festen varade ända in på småtimmarna. Tack för en otroligt trevlig kväll Ida och Erik!

/KA

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Skoj att hon valde att bli medlem. Bra jobbat!

9:34 fm  
Blogger Karin Andersson said...

Ja visst är det! så jag hoppas de tar hand om henne!

12:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home