2005/06/16

Nu bär det av...

...till Stockholm och till årets partistämma! Jag är ombud för Centerpartiets Högskoleförbund. Det är en stämma där jobben, välfärden och jämställdhet kommer att debatteras. Inom utbildningsområdet kommer även förslag till en ny gymnasieskola upp. Där kommer jag, bland annat, synas i debatten. Givetvis oxå om högskolefrågor där högskolornas frihet och studenters studiesociala situation kommer att bevakas och försvaras.

På måndag kväll är jag hemma igen. Säkert fylld av nya infallsvinklar, stärkt i vissa frågor och fit for fight!

På återseende!

/KA

1 Comments:

Blogger Karin Andersson said...

Jag är inte ett dugg orolig för att vissa högskolor ska glömmas bort. Känner ingen oro över att partiet någonsin kommer överge den tanken om en högskola i varje län. Dock är det viktigt att komma ihåg att alla högskolor ska hålla god kvalitet - och det är ngt högskolorna måste jobba med själva. De måste själva ta sitt regionala ansvar och bli lite smalare i sitt utbud. Då tror jag att de kan bli konkurrenskraftiga regionalt. Tar man Gävle t ex; serietecknarutbildning eller ridskoleutbidlning på högskolenivå kanske inte är det man ska satsa på direkt för att överleva som högskola.

11:39 fm  

Skicka en kommentar

<< Home