2007/01/13

Träning, jobb, tsunami

Jag och Pia köpte oss ett säsongskort på Friskis här i Gävle den 3 januari. Vi var inte direkt ensamma om att köpa kort då och det är väldigt mkt folk på passen vi går på. Iof var det mkt folk när vi gick innan oxå - men jag tror det är många nyårslöften som är där och tränar. Jag hörde att träningsställena lever på året två-tre första månader då nyårslöften ska infrias osv. Det ser ut o stämma.

Men det går bra för Pia och mig tycker vi. Snart ska vi iväg på det 6e passet. Vi har redan hunnit hitta våra favoritledare och då blir det genast kul!

Vi får väl se hur det går med träningen nu när jag ska ta mig söderut till den stora staden! Jag har nämligen fått jobb! Som Verksamhetsutvecklare på Centerpartiets Riksorganisation. Det känns hur spännande som helst och jag tycker det ska bli väldigt kul. I februari kommer jag börja på heltid då jag nu jobbar på studentkåren i bostadsförmedlingen men jag kommer vara i Sthlm ngn dag per vecka innan. Lite svårt att va borta för mkt från studentkåren då jag enbart är anställd där då det är högtryck på bostadssidan och betalning av kåravgifter.
Boende är oxå fixat i Sthlm. Så det känns bra att den biten är avklarad. Tack Åsa!
Brudarna i Sthlm blev jätte glad att jag ska komma ner dig - som de kämpat.

Just nu på TV så nämnder de tsunamibanden. Den fd förvaltningschef sa att ingen frågade efter banden så därför behövde han inte berätta. Men hallå! Band över mailtrafiken när tusunamin hände som hade kunnat vara värdefull i när de utredde frågan om vem som gjorde vad eller inte gjorde vad. Undrar vem det är som hjälper vem egentligen.

/KA

PS! Jag hoppas det går bra för Jesper som är hos tandläkaren nu.

3 Comments:

Blogger Markus "LAKE" Berglund said...

Grattis Karin!

Jag hoppades själv att få en av tjänsterna, men börjar de tillsättas nu så ser det mörkt ut. Nåväl, jag får väl stanna i Norrtälje ett tag och se vad som händer. (-:

10:51 fm  
Blogger Henrik Björkman said...

Ja, Grattis!

Gud va kul, då blir vi ju typ kollegor. Har hört att vi kommer att träffas på torsdag. Vi ses.

10:04 em  
Blogger Anna Johansson said...

Grattis till jobbet!

11:37 fm  

Skicka en kommentar

<< Home