2006/12/28

Nu så är det glada julen slut slut slut...

...fast julgranen ska vi inte kasta ut än. Bortstädningen av julen får vänta tills Tjugondedag jul då Knut har namnsdag.

Det har varit en jätte bra julhelg i år. Jesper har skrivit så fint på sin blogg om detta så egentligen hade jag bara kunnat länka dit - men jag vill ändå skriva lite.

Kvällen före julafton så kom Jesper upp till Segersta. Faktiskt så hade vi Bingolottos uppesittarkväll på TVn kvällen före julafton. Lotter hade vi oxå köpt så vi spelade lite Bingolotto - där vann jag 100 kr.

Julaftonen var lite hektisk - men otroligt mysig. Jag, Jesper och Ulrika (min syster) besökte Hanebo Kyrka på förmiddagen. Lite julsånger och samling kring krubban. Kollekten gick till BRIS - så jag hoppas att många var givmilda. Min brors sambo Frida och hennes lilla syster Erika samt min kompis Veronica + två till sjöng julsånger i kyrkan. Det var jätte fint.
Efter kyrkan så åkte vill Jespers mamma i Söderhamn och firade jul där tillsammans med Jespers båda bröder Lennart och Ingmar. Ingmars sambo Ingela var oxå med. Vi får inte glömma hunden Totti koxå. Julmat och julklappar blev det.
På kvällen så firade vi jul hos mina föräldrar tillsammans hela familjen med respektive. Syrrans kille Mathias var inte här, dock deras två "barn" katterna Nicke och Siva. Jag tyckte nog att vå julbord va lite jobbigt att få i sig en och samma dag - så det blev inte så mkt ätit hos mina föräldrar. Efter maten så delade vi ut julklappar. Jag fick bland annat böcker, ljusfat, äggkokare, pastamaskin, scarf, örhängen, armband, garn och stickor för att sticka en scarf och det vanliga toasettet med tandborstar, tvål, tandtråd osv.
Själva juldagen var väldigt lugn - hände inte så mkt mer än att jag började sticka på min scarf o jag o Jesper slappade ute i Bryggstuga hos min bror. På annandagen hände det lite mer med fest hemma hos Mia innan vi (jag, jesper, mia, ullis, ida, erik, lisa, veronica, sara och johanna) åkte in till Bollnäs och var ut på Tuppen. Mkt trevligt där man träffade på många som man inte alls träffar på så ofta.
Igår var vi till Jespers pappa med sambo i Vansätter och firade lite jul där med mat och klappar. Och innan jag o Jesper åkte ner till Gävle så besökte vi Variant och hans mor på lite fika.

Så en jul med mkt gemenskap och mat. Så nu efter nyår, då ska det där kortet på friskis köpas in.

/Karin