2006/12/21

Julen tar sig

Nu hör jag mor o far på nedervåningen; de håller på med julskinkan som ska in i ugnen och uppnå de magiska graderna för att den ska bli ätlig. För tillfället har jag glömt graderna men jag har för mig att det är uppåt 70-75 grader. Det kommer lukta så gott imorgon när man kliver upp med färdig julskina.

Syster har oxå kommit hem för julen med sina båda katter, Nicke och Siva. Det har blivit lite mycket katthår här nu..men men. De är ju för söta :)
Vi har ikväll pysslat lite; slagit in lite julklappar och gjort kola. Imorgon bär det av till Bollnäs för att inhandla det sista; behöver bl a hitta en julklapp till pappa..Vad ska jag köpa? Sen finns det en lista, eller flera, från mamma som vi oxå ska handla ifrån.

De blir nog jul i år oxå :) Fast jag kommer sakna att vakna upp på julafton och titta ut genom fönstret och se ett vitt vinterlandskap.

/Karin

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men du kommer ju att kunna vakna upp på julafton med mig på sidan av dig istället ;) Fast det förstås, lika cool som snö är jag ju inte.

1:45 em  
Blogger Karin Andersson said...

Jo det är minst lika bra som snö ;) Kanske t.o.m bättre

/KA

4:23 em  
Anonymous Anonym said...

God Jul Centerpartisten.
God Jul från Kristdemokraten :-)

12:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home