2006/12/11

Ludde i skogen

Idag har det varit en händelserik dag. Jag var och hämtade syrran vid tåget för att sedan åka till Bollnäs på möte på LRF Konsult med mor, far och bror. Efter mötet åkte jag och Ulrika till Ludde som bor i en koja i skogen i Vallsta norr om Bollnäs. Jätte trevligt var det att få träffa honom. Jag har inte gjort det så mkt. Men han höll pratade mkt och berättade roliga historier. Han sjöng inte vilket han annars brukar göra. Vi hade med oss lite mat, mjölk och ljus till Ludde. Kan passa på att rekommendera hans bok som ska komma ut här i veckan. Ta en tur upp till honom i skogen och köp den av honom. All behållning går till att mata djuren.
När vi väl kom hem jag o syster så hade mor o far dukat upp en jultallrik...smarrigt!

Nu ska jag snart iväg på gruppmöte med vår fullmäktigegrupp i Bollnäs.

För övrigt undrar jag vem som ska bli ordförande för S nu framöver. Nu har t.o.m Jämtin sagt ifrån. Undrar just hur starka Margot och Jämtins är när det väl komer till kritan. Men en sak är säker; Margot skulle bli en bra partiledare för S...men ack så farlig.

/KA

Nga bilder från dagen

Ludde

Jultallriken

2a adventsljuset