2006/08/29

Se igenom förnekelsen

Så, idag strax efter 4 damp den ner i min brevlåda - DN. Kände att jag så här inför valrörelsen skulle ha en dagstidning för att hålla koll på vad som händer så jag bestämde mig för att bli prenumerant. Efter att ha frågat runt om de var ngn som ville ge mig en prenumeration så tog jag saken i egna händer o skrev upp mig p åen 3 månaders prenumeration. Att det idag kom ett erbjudande om en måndag för 49 kr...ja det får jag ha överseende med.

Mkt av mina bloggar har handlat om Socialdemokraterna - eg är det inte så konstigt - för de är ju ansvariga för att det ser ut som det gör idag. Efter GPs utfrågning i SVT så finns det mkt mer att skriva om. Dagens ledare i DN gör att jag måste kommentra nga saker. De skriver att GP har bestämt sig för att vinna valet genom att förneka utslagningen på arbetsmarknaden och att det på ngt vis ska rätta till sig av sig själv. Jag håller helt och hållet med. För för socialdemokraterna finns det inga problem i Sverige. Det är inga problem med att 198000 ungdomar under 24 år står utanför arbetsmarknaden, att studenter lever på existensminimum, mm.

Vidare påstod GP att arbetslöshet för nyutbildade inte var nga problem. Det var inga problen för en nyutbildad 22åring att få jobb. Dock så vet vi att just arbetslösheten bland akademiker är stor. En utbildning är inte längre en garanti för att få jobb, tyvärr.

Jag hoppas att det är fler än mig som ser igenom den förnekelse som Socialdemokraterna försöker vinna valet med. För vi behöver få Sverige på fötter igen. Allt börjar hos Dig!

/KA