2006/08/18

Vad har de lovat?

Idag har Socialdemokraterna presenterat sitt valmanifest. Den fråga jag ställer mig är; vad har Ni egentligen lovat? Höjt tak i a-kassan, sänkt maxtaxa i barnomsorgen, tandvårdsreform - men efter varje tänkt satsning kom orden "Finns det inte pengar, då får vi vänta" och "Vi ska genomföra detta så snabbt som möjligt". Så min analys är att de inte har lovat att genomföra ngt.

Jag tror inte heller att (s)atsningarna ryms inom 25 miljarder - det kommer att kosta oss mycket mer. Ser man till maxtaxan i barnomsorgen så innebär en säkning av den att kommunerna måste spara på ngt annat för att få det att gå ihop.

Min andra fråga är - vart är satsningarna på jobben? Hur får vi fart på Sverige? Hur bryter vi människors bidrgasberoende?

Lägg sedan till att vi egentligen inte har en aning om hur det blir. Vi vet inte vem S vill (om de får fortsätta) regera med. Då har vi ingen aning om hur det kommer att se ut. Det finns ett tydligt alternativ; en samlad allians som tycker om att samarbeta med varandra. Alliansen har presenterat förslag på förslag hur Sverige ska styras efter 17 september . Om S får fortsätta vet vi inte alls hur det ser ut.

Centerpartiets prioriteringar inför valet är Fler jobb och företag i hela landet, förnyad välfärd och en bra miljö - det är utmaningarna de kommande åren.

/KA

1 Comments:

Blogger Grynet said...

Där sa du något bra, de är för fan ute och cyklar..

9:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home