2006/05/04

Åter på svensk mark

Nu är jag åter i Sverige igen efter en visit i Barcelona. En mycket trevlig resa med god mat, dryck, mycket att se och sol. Jag är oerhört imponerad över deras renhållning (min bror är ordförande i ett renhållningsbolag anm.) för kommer man till en storstad så förväntar man sig inte att det ska vara nästintill kliniskt rent - men så var det. BCneta är ngt många borde vända sina blickar till.
Mitt skrivbord har börjat fyllas med lappar kring akademikerarbetslöhet och Första maj-tal som jag måste blogga om lite senare - men först tänkte jag bjuda på nga Barcelonabilder.
Park Güell - Gaudís arbete är integretat i naturen

Utsikt från Sagrada Família

Nere vid plajan vid Port Olímpic
Pia, Åsa, Birgitta och Anna lapar i sig det sista av solen på flygplatsen.

Tack för en trevlig resa!
/KA