2006/05/05

Svagt argument - höj rösten!

Så..nu har jag samlat ihop mina lappar med småkommentarer.

Första maj
I Barcelona märkte jag inte så mycket av första majfirandet utan det var först vid 23-ekot som jag fick min dos av detta "firande" samt ledarna i tidningarna dagen efter. Fredrik Jarl, ledarskribent på Hudiksvallstidning, skrev att "socialdemokraterna går i opposition mot sig själva". Och det är ju sant. De står och pratar och demonstrerar mot orättvisor som de själv har skapat. Jarl menar att "facken borde ställa krav" på socialdemokraterna i stället för att demonstrera med dem. Jag kan inte mer göra än att hålla med.

Sysselsättningen går oxå tydligen mot rätt håll och är inget problem. Är det någon som tror på det? "Svagt argument - höj rösten" (sade en i en riksdagsdebatt när han råkade läsa kommentarerna i marginalen på sitt tal) eller om man säger samma sak tillräckligt många gånger så tror man tillslut på sig själv. När ska socialdemokraterna inse att det inte är okej att 170 000 ungdomar står utanför arbetsmarkanden, att det är alldeles för många som inte har ett jobb att gå till denna morgon? Alla ska med - heter det. Men tydligen inte Du som inte har ett jobb - för dig så löser högkonjunkturen de jobb som socialdemokraterna lovat i flera år. S har inga lösningar för dig - det har bara fler åtgärder och inga riktiga jobb.

Att angripa Svenskt Näringsliv som det "femte borgerliga partiet" - ja, jag säger då det. Det är väl tur att det är någon som står på företagarnas sida.

/KA