2007/03/28

Magnus - jag håller tummarna

Idag har CUFs valberedning presenterat sitt förslag till ny förbundsordförande för CUF. Marie Wickberg från Värmland föreslås bli ny ordförande och Magnus Andersson föreslås till Vice ordförande.

Det är båda väldigt kompetenta och kan driva på samt ta över staffettpinnen från Fredrick Federley på ett mycket bra sätt. Hade jag varit ombud på CUFstämman hade jag valt att lägga min röst på Magnus.

Magnus är ideolog och praktiserar detta på ett mycket bra sätt. Han är trygg i sig själv och är en god ledare och jag tror att han skulle kunna göra mycket bra saker inom CUF för att CUF ska stå stark inför valet 2010. Han är en extremt god debattör som alltid får till det med en liten finess och skicklighet.

Det blir en mycket spännande förbundsstämma. Läs mer här och här.

Annars har jag fullt upp på jobbet nu med att ordna Distriktsstämman här i Gävleborg på lördag. Jag känner jag har koll på läget med ja, jag hoppas jag inte glömmer allt för mkt. Visst, jag har varit på många Distriktsstämmor - men ordnat en med allt praktiskt. Men pressinbjudan, blommor är beställda, annons har det varit, handlingar ute osv är nga saker som är klara iaf. Sen så ska jag packa bilen med massa C-grejer och ställa ut där. Ska träffa teknikmänniskan där på fredag så jag får lära mig hur allt fungerar. jag hoppas kunna visa en DVD bland annat.

Telefonerna har gått het idag (förutom alla som vill anmäla sig till stämman) av journalister som vill veta om Anders W Jonsson kommer att avgå på lördag med anledning av en skrivelse från kretsarna i norra hälsingland där de kräver hans avgång. Det tänker han inte göra. Det blir en spännande stämma - nästan så jag vill ha den idag. Imorgon står det säkert lite mer i tidningarna då valberedningen haft ett extramöte ikväll med anledning av skrivelsen.

Läs mer här, här och här.

/KA