2007/03/08

Mår lite bättre

Idag mår jag lite bättre. När jag i tisdags kom hem från Söderhamnskretsens årsmöte så tog det inte mer än en timme innan det var kört. Vinterkräksjukan hade slagit till. Inte alls roligt. Men nu börjar det ta sig. Dock har jag inte kommit över den flytande föda som jag får i mig via nyponsoppa och blåbärssoppa. Imorgon får de blir lite mera substans i maten.

Hellst av allt vill jag jobba! Jag har börjat på ett jätte spännande jobb nu som Politisk sekreterare / Ombudsman för Centerrörelsen i Gävleborg. Det finns så mkt att göra o så mkt att ta i. Så mkt att utveckla! Jag började för en vecka sedan o har reda hunnit besöka två kommunkretsars årsmöten och fått presentera mig. I Söderhamn var jag den enda gästen och då pratade jag lite om Uppdrag 2010 och hur vi kan arbeta lokalt. I Hudiksvall var det oxå kul att vara. De va närmare 100 pers på årsmötet.

Så fyra jobbdagar och tre sjukdagar. Inte en optimal start. Men d va länge sen jag va sjuk och nån gång ska det ju komma.

När man e sjuk så här så hinner man ju se lite på tv. I alla fall idag för igår orkade jag inget. Idag är det ju internationella kvinnodagen och jag han glutta lite på tre olika seminarier; ett från Berns, ett från LO-borgen och ett från China-teatern. Det får Berns var mkt spännande där många ledande kvinnor pratade. Lika det från China där Kvinnohjärtat var i fokus. LOs hadlade om ett nytt system för jämställda kvinnolöner. Ojämställdheten uppmärksammas, olika generationer kvinnor uppmärksammas, man ger råd och man vill bryta något negativt.

Det finns mycket att jobba med. Och jag hoppas att det inte bara lyfts upp en dag som denna utan att det är ngt som det kommer att arbetas med framöver oxå.

/Karin, på bättringsvägen