2006/12/14

Uppenbart

Satt ikväll och surfade lite på nätet efter julklappstips. Behöver hitta ngt bra till min bror och min far (tips mottages tacksamt!!). Så jag tänkte se vad nätet hade att erbjuda. Men jag blev bara irriterad. Nästan allt som är förslag till män var tekniskt och macho. Medan de julklappar som föreslogs till tjejer var avsevärt mkt mjukare. Inte nog med att vi ser könsskillnaderna i leksakstidningarna - de finns även när man letar julklappar på nätet. Blir bara så irriterad på dessa fördomar. Kan inte jag som kvinna vara intresserad av en digitalkamera, DVD-brännare, väggfäste för platt-tv, trådlös överföring. Nä då, ett salt o pepparkar, smycken, rosa Ipod, blommig brödrost och en bh utan axelband får man upp på julklappar till henne.

"Vi måste höja våra röster för att höras"

/Karin