2006/12/13

Kundbokningar

Idag har jag, tror jag, jobbat sista dagen med kundbokningar. Jag har jobbat lite åt Svenska Finansgruppen i Gävle och Stockholm med kundbokningar. Vad är då Finansgruppen? Jo, de är oberoende finansiella rådgivare och hjälper företag med skatteplanering, försäkringsrådgivning och placeringsrådgivning. Det som är så bra är att de är helt oberoende från banker, fond- och försäkringsbolag så det har en väldigt bred produktbas att erbjuda ur och därmed oxå anpassa de till kunden. Kunden i detta fall är företag samt privatpersoner. Rådgivningsmötet tar en ½ h, är kostnadsfritt och kunden binder sig inte för ngt.

Visst låter det bra? Jag tycker idéen är klockren. Tänkt att helt fritt kunna erbjuda företagare och privatpersoner de behöver. En bank har ju bara sitt produktsortiment och det som de har inom fyra väggar. Här har Finansgruppen mkt att erbjuda Visst, det har inte varit helt rätt med bokningar men idéen är bra tycker jag.

Dagen till ära, iof mer för att det var Lucia, så kom det ett bud med pepparkakor, lussekatter och frukttårta - underbart gott. Vem som budade dit kalaset vet vi inte - men tack och bock för det var gott.

Nu ska jag vara med på ett budgetmöte i Bollnäs innan julbord med Centerpartiets Kommunkrets i Bollnäs tar vid.
/Karin

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej hej,

De där argumenten skulle du inte komma långt med hos mig. Ingen rådgivare är oberoende däremot finns det mer eller mindre oberoende. Om du gräver i det där så ska du få se. Och finansgruppen har jag aldrig hört talas om. Antagligen är de småoch de är de värsta.

3:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home