2006/10/31

Lite kaos blev det

Efter sju timmar utan ström har den äntligen kommit tillbaka. Vid halv 2 så försvann strömmen här i Segersta. Utanför fönstret har det yrt hela dagen och det har snöat horisontellt. Nog för att jag tycker det är mysigt med snö - men det behöver inte blåsa så mkt. Men träd har legat över vägar och snön har tyngt ner grenar och ledningar så strömmen försvann.

Men vad handlingsförlamad man blir när strömmen försvinner. Vad ska man göra? Vad ska man äta? O herregud - kaffe går inte att göra. Osv. Men det blev fram med ljusen, leta batterier till radion för att kunna höra lite på den (alltså 8 batterier till en radio - sanslöst!). Sen blev det lite korsord o soduku vid ljusen på köksbordet. Till middag fick det bli lite sill o doningar. Mamma o jag tog ngt stärkande för att inte frysa för mkt. Jag hade oxå nästan börja letat mitt stora duntäckte inför natten, alt sovsäcken.

Får se om jag kommer söderut mot Gävle imorgon. Skulle på möte ikväll, men ja, vädret tillåter en att vara hemma.

Undrar bara just hur länge snön ska stanna... :)

/Karin