2006/07/02

Senaste veckan

Så...nu sitter Kathy och Bruce på planet tillbaka till sitt sommarställe utanför Vancover - Salt Spring Island. Det har varit en helt underbar vecka tillsammans med dem. Det var länge sen jag turistade så mkt; Järvzoo, Öjeberget, Torön, Stenögården, Gnarp, Yxfabriken, Krukmakeriet i Gränsfors, Avholmsberget, Växbolin, Sundborn och Carl Larssongården, Falu Koppargruva, Golfbanan. Det hela avslutades med en middag på Highlander i Bollnäs med mkt god mat. Jag håller för fullt på att vänja mig av med engelskan - men det smyger sig in ngt litet ord här och där.

Idag drar det politikens Hultsfred igång på Gotland med Almedalsveckan. Läste precis på DN att det är över 400 seminarier som man kan besöka; ett rejält smörgårdsbort med andra ord. Mycket fokus på vård, barn och miljö. Centerpartiets tema är "Öppenhet för tillväxt". Läs mer om öppenhet här.
Jag har oxå fått en inbjudan till ett mingelseminarium med Civilingenjörsförbundet och Ingenjörsförbundet- men jag ska inte åka till Almedalen. Jesper kommer att åka dit så jag får förlita mig på hans rapporter ;) samt följa alla bloggar därifrån.

Vidare presenterar alliansens partiledare, idag på DN-Debatt, en granskning av vänsterblockets ekonomiska politik. Denna granskning visar att en vänsterregering efter valet kommer att leda till dramatiska ökningar av de offentliga utgifterna, sammantaget handlar det om ca 75 miljarder för Mp och 160 miljarder för V:s manifest. Så tänk Dig noga för innan du lägger en röst på dem - för jag undrar var de ska ta pengarna för att finansiera alla sina förslag. En skattehöjning för dig och mig kanske?
Imorgon bär det av på en 48 h kryssning till Helsingfors. Det ska bli mycket trevligt.

/KA

Här kommer nga bilder från senaste veckan.

Kathy

Bruce

Falu Koppargruva

Älgkalv på Järvzoo

Björnen sover...

Så här gör man en yxa

Utsikt över Järvsö