2006/06/06

Sveriges Nationaldag


Idag är det Sveriges Nationaldag och Svenska Flaggans dag. Hade jag haft en flagga hade jag givetvis hissat den.
Jag tycker det är bra att det har blivit en röd dag av vår nationaldag. Det ger oss tillfälle att inte helt vifta bort den utan att reflektera lite. Att vi inte varit under något annat lands makt sen Gustav Vasa tågade in i Stockholm 1523 och kröntes till Sveriges Konung. Vi har det väldigt bra här i Sverige. Inget medverkande i ett krig i nutiden i alla fall.
Jag hoppas att Du firar nationaldagen - på ett fredlig sätt. Min kompis berättade för mig att idag var de tvungen att plocka in alla lösa föremål utanför hotellet där hon jobbar. Det skulle kunna bli kravaller och inga lösa föremål skulle få vara tillgängliga. Alltså - vart har vi kommit?
Vi får "Reclaim the Nationaldag" på ett fredligt sätt. Ge dagen tid för reflektion och umgås i gott sällskap. Det tänker jag göra.
/KA

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hejja hejja

4:57 em  
Blogger Maria Leander said...

Jag missade nationaldagen, och här i Schweiz glömde vi att sjunga nationalsangen.. =( hoppas det var en vacker dag iaf..

Kram

12:48 em  
Blogger Karin Andersson said...

Ja det var en jätte fin dag. Det blev en klarblå himmel mot kvällen...och trevligt sällskap.

Njut nu av tiden i Schweiz. Gå på Moviebar och vinka till min kusin om du ser han :)

/Karin

7:29 em  
Anonymous Anonym said...

Nationaldag...tss, har vi något att vara stolta över? Världens högsta skatter, åsiktsförtryck, sju mer eller mindre socialdemokatiska riksdagspartier som gör utsikten för någon större förändring mycket mörk...

Men visst, stäm upp i Den Fetes skönmålningar av Sverige! Du tillhör ju ett av sossepartierna...

5:30 fm  

Skicka en kommentar

<< Home