2005/11/30

Vad säger hon?

Landstingsrådet Ingrid Amrén säger i dagens tidningar med anledningen av gårdagens beslut:

Problemet är att det inte finns någon politiskt majoritet bakom den budget som
nu har antagits.
Majoriteten i omröstningen var tydligt; 37-38 och 34-36, där 5 avstod.
Men visst, i fullmäktige har S, V och Mp fortfarande majoritet (om Söderhamnsvänstern är med) med 39 alt 37 mandat och lika så i landstingsstyrelsen.

Vill S, V och Mp inte administera en borgerlig budget så tycker jag Ni ska avgå så att Centerpartiet, Folkpartiet, Kristdemokraterna, Moderaterna och Sjukvårdspartiet får ta över. Jag tror nämligen inte på en blocköverskridande majoritet.

/KA

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej,

Detta är ingen kommentar utan en förfrågan!

Mitt namn är Kristina Setthammar och studerar Medie-och kommunikationavetenskap på Lunds Univeristet.

Håller just nu på att skriva c-uppsats och undrar om jag får tillstånd till att använda mig av din blogg till min uppsats. I uppsatsen har jag valt att inrikta mitt fokus på bloggar för att se hur bloggar fungerar i den offentliga sfären och blogosfären.

Vill du vet mer om min undersökning och analys för att kunna avgöra om jag får använda mig av bloggen så är det bara att maila mig på min mail:stinasetthammar@hotmail.com

Jag har tänkt att titta på material från vecka 44 och 45.

Tack på förhand!

Vänliga hälsningar
Kristina

7:48 em  
Blogger Jonas Rask Samuelsson said...

Tjena!

Det är ju också intressant att lägga till att Per från Miljöpartiet nästan var upp och yrkade på en annan inriktning på politiken. från planekonomi till mer marknadslösningar. Minst alternativa driftsformer, och det är ju där S och oppositionen skiljer sig. Som jag ser det finns det ingen majoritet i majoriteten alls. JAg kan rekommendera www.gd.se imorgon för mer uppföljning i ärendet.

7:46 em  
Blogger Jonas Rask Samuelsson said...

.. och förresten, låt dem sitta kvar så mosar vi de maktgalna med fokus på vården och folket.

7:47 em  

Skicka en kommentar

<< Home