2005/11/13

Kvinnokraft före fars dag

Under hösten har jag medverkat i Centerkvinnornas Kvinnokraftskurs, för Gävleborg och Dalarnas distrikt. Det har varit en jätte rolig höst. Även fast jag kände att jag "varit med ett tag" så kände jag att denna kurs skulle vara både nyttig och inspirerande. Vi träffades först utanför Borlänge där vi fick gå mcyket till oss själva; göra vår hemmaplan med våra hjärtefrågor och nätverk kring dessa, vi funderade kring förtroenderollen, Frida Persson prata om Centerfeminism osv. Nästa träff i Ockeblo där vi fördjupade oss i ett ämne samt att Gun Drugge, kommunalråd i Hedemora, gav oss många bra tips på vägen. I helgen avslutade vi Kvinnokraftskursen i Orbaden med medias roll, hur vi framför vårt budksap samt intervjuteknik. Det som va mkt givande var att vi blev filmade två gånger när vi under två minuter argumenterade för vår hjärtefråga och blev sedan utvärderade. Otroligt nyttigt.

Det har varit en jätte rolig kurs! Det har varit mycket intressant innehåll, härliga människor (vi måste ses igen!!!), mycket skratt, god mat och lite vin.

Idag söndag har jag firat pappa. Ett par varma ullsockor inför den stundande vintern (för den kommer väl snart?) samt en flaska glögg (oxå inför vintern?) blev det. Sen lite smörgårdstårta samt vanlig tårta. En underbar dag helt enkelt.

/KA