2005/11/25

Riksdagslista, Länsprogram och Äktenskap

Imorgon håller Centerrörelsen i Gävleborg sin nomineringsstämma inför Riksdagsvalet 2006. En enig nomineringskommitté har lagt ett förslag på riksdagslista med toppnamnen
  1. Sven Bergström
  2. Anders W Jonss
  3. Karin Ånöstam
  4. Magnus Andersson

Mig hittar man först på 14e plats, efter att ha kommit elva i medlemsomröstningen.

Jag stöjder nomineringskommitténs förslag, vilka är en enig nomineringskommitté. Men man ska väl inte ropa hej förrän klubban är fallen imorgon.

Vi ska även anta ett länsprogram - Trött på rött - även om jag hade föredragit en annan rubrik innehåller programmet en hel del matnyttigt.

Centerpartiet och Centerkvinnorna ska ingå äktenskap med varandra och en gemensam styrelse ska väljas. Dagens 22 ledamoter, fördelat på två styrelser, ska bli elva i en gemensam styrelse.

Det kommer att bli en spännande dag med andra ord. Återkommer med rapport!

/KA

2 Comments:

Blogger Magnus Andersson said...

Även om det spelar mindre roll, om du ursäktar, nedanför de fem-sex första med placeringarna så tycker jag det är för jävligt rent ut sagt att de flyttat ner dig. Det finns inget som helst argument vare sig för den eller Henriks nedflyttning på listan.

Själv tycker jag det var en bra nomineringsstämma idag! Lånar din bild på Bocken... min kamera slukade batteri idag när jag tänkt fotografera...

4:38 em  
Blogger Karin Andersson said...

Nä det gjorde det väl egentligen inte. Fast jag är nöjd ändå..fast jag va ju iof 9a förra valet.

Nu "kör vi ända in i kaklet"

6:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home