2005/10/27

Vilken grej!

Imorgon ska jag har lite födelsedagspartaj så nära och kära kommer hit och firar med mig! Inför denna tillställning ska jag bjuda på lite lättare mat. Så jag konsulterade min mor (mammor har jätte mkt recept!) och bestämmde mig för att göra en kall crabfish-paj.

I julklapp fick jag en matberedare som har stått oanvänd i sin kartong sedan dess. Så jag tänkte, varför inte göra pajdegen i den. Så jag packade upp den, satte ihop den, i med ingredienserna, vrrroom o så var det klart. Alltså, vilken grej! Helt underbart! Inget kladd eller så.

Jag tänker inte packa ner denna maskin i kartongen igen. Den ska användas!

Tack mamma!

/KA

3 Comments:

Blogger Maria Leander said...

Grattis Karin!! Kramar /Maria

2:26 fm  
Anonymous Anonym said...

Tack för gårdagskvällen! Det var trevlig och pajen var jättegod! Nu har du fått vuxenpoäng när du använder matberedaren!
Kram
Frida

1:12 em  
Blogger Karin Andersson said...

Tack tack Mia!

Ja, Frida, nu har jag nog fått nga vuxenpoäng allt. Antar att det blir nga fler när man själv klipper ur recepten ur Hemmets Journal och sätter in dem i en platsficka.

Nu får vi spöka ut oss till helgens bravader!

/KA

7:02 em  

Skicka en kommentar

<< Home