2007/06/10

Sommarvärme

Gu vilken vecka det har varit.
Solen har skinit, det har varit varmt o jag har lyckats bli lite brun (läs fräknig). Det har nästan varit tropisk hetta ute och sommarkvällarna blir bara varme och varmare. Härligt!

Igår hade jag o Jesper "ihopflyttningfest". 15 personer hade vi lyckats samla till vår lägenhet där vi bjöd på div tilltugg bestående av snittar av alla de slag, hummus, guacamole, bröd, breadsticks osv. Vi fick blommor, planterad kruka till balkongen och ett drinkset bestående av ett muddlare och citruspress. Kommer nog bli otroligt goda sommardrinkar framöver.
Just nu står Jesper och tar hand om disken från gårdagskvällen.

Snart är det semester. Min första riktiga semester! Det blir hela juli och är åter på jobbet 6 augusti. Så otroligt härligt ska det bli. Vi har inte planerat ngt speciellt än, men vi kommer nog dra oss undan till stugan på Hea och ha det skönt. Ev kan d bli en en utflykt till Östersund - vi får se.
Innan semestern ska jag ha en färdig distriktsexpedition här i Gävle. Hunnit planera inför hösten tillsammans med Björn Brink med lite strategier i landstingsfrågor, tre summarluncher, möte i Stockholm.
Privat blir det lite planer inför midsommarfesten i stugan. Var ett tag sedan vi var där nu på midsommar. Så det ska bli roligt med sill-lunch, lekar och grillning vid Ljusnan. Sen måste jag o Jesper få ordning på denna varma lägenhet. Nga fläktar måste köpas in så vi får svalare.

Njut av sommarvärmen!
Vi vet aldrig när den tar slut.

/KA