2007/06/07

10 år sedan

"Sjung om studentens lyckliga dar...."

Det slog mig precis.

Idag är det 10 år sen jag tog studenten!
Herregud va fort det har gått.
Vad har jag gjort sen dess?

Alldeles efter studenten åkte jag till USA och pluggade på Orange Coast College i ett år. Bodde hos en värdfamilj som var väldigt kristen. Tiden efter USA har följts av studier, Datavetenskap och Ekonomi vid Högskolan i Gävle. Jag har jobbat på barnkoloni, hotell, vice ordförande på studentkåren, jobb på studentkåren och nu som politisk sekreterare/ombudsman för Centerrörelsen i Gävleborg.

Är detta allt vad jag velat gjort?
Ja det är det. Året i USA var mkt lärorikt och jag har fått vänner för livet som jag mötte där. Jag hoppas att jag snart kan åka tillbaka och hälsa på igen - va där senast 1999. Studierna har känts bra - även om mina datorstudier kanske inte var de bästa. De arbeten jag har haft har känts bra och de engagemang jag har lagt ner i studentkåren och inom Centerpartiet.

Så jag har haft många lyckliga dar...och de bara fortsätter!

/Karin