2007/04/29

Upptäckt Ljudboken

Jag har upptäckt Ljudboken. Eller inte upptäckt som i upptäckt ngn sensation som ingen annan upptäckt. Utan jag själv har upptäckt något nytt. Nämligen Ljudboken.

Jag åker otroligt mycket tåg - till jobbet i ljusdal (enkel knappt 2h) och till Sthlm titt som tätt. Istället för att läsa så har Jesper invigt mig i ljudböckernas land. Det går bra att lyssna - dock så kan man slummra till ibland om man är lite trött. När man läser en bok kan man ju skumma texten lite för att gå lite fortare fram - det går inte med ljudboken.

Jag har precis läst (lyssnat) på Stieg Larssons Män som hatar kvinnor. Otroligt bra bok; spännande, kittlande - ja den har allt. Jag rekommenderar den varmt.
Det finns tre böcker i serien. De ytterligare är Flickan som lekte med elden samt Luftslottet som sprängdes. Just nu håller jag på med Flickan som lekte med elden. Sen får Luftslottet ta vid.

Så jag ser fram mot nästa tågresa då jag får lyssna lite mer sammanhängande på boken.

/Karin