2007/04/14

Sommar, sommar och sol ?!

Idag ska det bli många många varma grader ute. HÄRLIGT!! Våren är här och det känns underbart. Jag ska ta med mig solstolen och Mp3:n ut på balkongen och njuta lite i solen till Steig Larssons bok "Män som hatar kvinnor". Mkt bra och fängslande bok. Det är första gången som jag ger mig på en ljudbok. O ja, det får faktist rätt så bra (förutom att min MP3 inte verkar kunna sortera filerna rätt).



I förrgår åkte jag och Stina till Sthlm för att gå på Lena + Orups show på China teatern. 2 ½ timmes hits och show. Det var hur bra som hellst. Jag och Stina konstaterade att vi inte saknade en enda hit. Vi slummrade över hos Lisa efter att vi hade kollat på lite Thailandbilder och druckit ett glas vin. Stina och Tobbe har varit i Thailand (lika så Anders, Mia, Ullis och PO) - roligt att se bilder från detta resmål som man hoppas att man får åka till ngn gång. De passade även på att förlova sig - grattis grattis på Er!!

Påsken firades med lite flytt, i Söderhamn och i Segersta. Trevligt och träffa på massa folk.


Mkt politik har det varit i veckan. Strategier för främlingsfientliga partier, hur ska landstinget i Gävleborg styras och på måndag presenteras Vårbudgeten. Det har ju presenterats lite förslag varje dag nu med mijlösatsningar, ungdomsjobben, sjukskrivningar osv. Det händer saker i Svensk politik och riktiningen för Sverige håller på att styras om. Det var på tiden. Äntligen ska vi kunna ta tillvara på alla möjligheterna.

/Karin