2007/01/21

Hillary for president!

Med orden I'm In meddelade Hillary Clinton att hon tar upp kampen om att bli USAs nästa president. Samt möjlighet att bli den första kvinnliga presidenten i USA. Och hon har chansen att ta hem det.

Jag tycker hon är ödmjuk. I ett videouttalande på sin webbsida, http://www.hillaryclinton.com/, talar hon väldigt bra. Hon vill inleda en konversation om framtiden för USA för alla är en del av lösningen. Hon inbjuder även till live-videosamtal där hon ska svara på frågor hur man tillsamman ska kunna arbeta mot en bättre framtid i USA. Hon avslutar med: "Let's go to work. America's future is calling us."

Det ser ut som det kan bli ett jättespännande presidentval. Barack Obama meddelade tidigare att han ställer upp so mpresidentkandidat. Jag vet inte så mkt om honom, men det jag har läst mig till så verkar han vara en farlig kandidat.

Jag satsar på Hillary i detta presidentval!

/Karin

PS! Spännande med en fd president som the First Man. Eller hur?

2 Comments:

Blogger Ola J Hedin said...

Om jag förstår saken rätt är First Gentleman den manliga motsvarigheten till First Lady. Och visst vore det spännande, i synnerhet som amerikanska ex-presidenter tenderar att behålla sin presidenttitel som en hedersbetygelse även efter att de avgått. "Ladies and Gentleman, It's my pleasure and honor to introduce to you, President Rodham-Clinton and President Clinton."

12:07 fm  
Blogger Grynet said...

Grattis till jobbet såg det på din blogg, men fick även höra det på måndagsmötet! Kul...

9:23 fm  

Skicka en kommentar

<< Home