2007/02/16

Länge sen...

...jag bloggade nu. Nästan en månad sedan. Men tiden har inte riktigt räckt till för det.

För en månad sedan jobbade jag kvar på studentkåren som bostadsförmedlare/receptionist. Jätte roligt och träffade mkt folk. Har ju jobbat där ja inom verksamheten sedan 2002 först som vice ordf o när jag avslutade det så har jag varit där och sommarjobbat och hjälpt till vid terminsstarterna. Nu har jag slutat där definitivt (el man ska ju aldrig säga aldrig) och blev avtackad med ett presentkort. Så nu ska det handlas smycken! Tack så mkt Pia, Birgitta, Ann-Sofi, Therese, Tommi, Thomas och PO.

Jag har börjat på mitt jobb i Sthlm som verksamhetsutvecklare på centerpartiets riksorganisation. ...och även hunnit säga upp mig från det. Jag fick ett jobberbjudande jag inte kunde tacka nej till här i Gävleborg som politisk sekreterare/ombudsman. I veckan blev det klart att jag slutar i Sthlm 28 feb och börjar här i Gävleborg 1 mars. Jag är så tacksam över att det kunde lösa sig så fort. Som jag har sagt till många nu "inte för länge på ett och samma jobb". Men jag kommer ju komma i kontakt med RO väldigt mkt ändå. Bland annat så ska jag vara sekreterare i en grupp som Partistyrelsen idag valde och gav uppdrag till. Så det ska bli kul.

I övrigt är jag irriterad över hur facket agerar mot arbetsgivare som inte tecknar kollektivavtal. Sofia som idag äger Wild n' fresh i Göteborg har gett upp efter blockaden mot henne. Räcker det inte med att Hotell o Restaurangfacket agerar men alla andra via sympatiåtgärder. Usch. Även en make-up store affär är oxå utsatt för blockad.

Vi har haft fösta nämnden med Nämnden för Lärande och Arbete. Eller vi hade ett möte i januari samt att vi hade utbildning och nämnd i Orbaden Mkt trevligt o lära känna alla. Vi fick en genomgång av alla våra verksamheter - det är mkt att lära. Under nämnden så beslöt vi att vi skulle ta emot runt 150 flyktingar till Bollnäs och vi gav vår utvecklingsenhet i uppdrag att se över vår SFI-verksamhet och vår mottagningsenhet.

Så det är mkt tåg tåg tåg och farande. Sova här och sova där. Har hunnit varit i Örebro på FS-möte, i Leksand på partiets kommundagar (där vi fick på i Tällberg och Dalecarlia förresten), hos Lisa, hemma hos mor o far, hos Jesper..ja jag flänger. O jag hoppas d blir lite mindre flängande och en mera fast punkt när jag kommer hemåt igen. För imorgon ska jag o Jesper iväg och kolla på två lägenheter :)

/KA

2 Comments:

Blogger Markus "LAKE" Berglund said...

Då blir man väl tvungen att säga "Grattis till jobbet!", igen. :-D

9:18 fm  
Blogger Karin Andersson said...

He he...tack tack :)

11:35 fm  

Skicka en kommentar

<< Home